נואם הבהמות: "אף אחד לא יצליח לסתום לי את הפה"

    דוד קורצווייל | צילום: ויקיפדיה 2 Comment on נואם הבהמות: "אף אחד לא יצליח לסתום לי את הפה"
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה הציבורית קמה בקרב אמני ישראל לאחר דבריה של שרת התרבות והספורט מירי רגב שדברה על לצנזר את התרבות והאמנות בישראל. בכינוס אמנים אתמול ביפו אמר דברים בוטים אמן בשם עודד קוטלר

    "זה הרגע להרים ראש אל מוּל ההתבהמוּת השלטת ברחובותינו האמנותיים, במקרה שלנו, ולומר לגברת רגב: תרגיעי! תארי לך, גברת רגב, את עולמנו, עולמך, שוקט – ללא ספר, ללא מוּזיקה, ללא פואמה. עולם שאין מפריע בו, אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

    רעייתו של קוטלר פחות מתרגשת. "אנחנו מכירים את זה כשמוציאים כמה מילים מהנאום שלו ולוקחים את האמירה למקום אחר. אני לא יכולה לדבר בשמו, אבל הוא לא התכוון לומר שמצביעי הליכוד בהמות. יכול להיות שאם הוא היה יודע שזאת הסערה שתבוא, הוא היה מנסח את זה אחרת".

    "הוא התכוון שבמידה ולא תהיה תרבות ושירה, כולם ילכו אחרי ה-30 מנדטים של מירי רגב כמו בהמות. גם אל עצמו הוא התכוון. כולם נורא נהנים לצאת בכותרות. זה כמו שאמרו על גרבוז ומנשקי המזוזות. הוא לא אמר את המילה מזוזות" אמרה אורדית קוטלר לווינט.

    גם קוטלר עצמו אמר לערוץ 2 כי אין לו כוונה לחזור בו מהדברים. צריך להילחם שרוצים להחרים אותך, אמר.

    התגובות ראדי המפלגות לנאום

    שרת התרבות, מירי רגב, הגיבה לסערה: "הכינוי לשלושים המנדטים של הליכוד שהם 'בהמות מלחכות עשב' הוא כינוי החושף את הפנים המכוערות והמתנשאות של הדובר, עודד קוטלר ושל חלק מהנוכחים שמחאו לו כפיים. האמירה של קוטלר בעיני מבטאת חושך תרבותי".

    יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר: "מילותיו של קוטלר, המילים שיצאו לגרבוז מהפה ומחיאות הכפיים שבאו בעקבותיהן מקהל השומעים, הן התנהגויות שבינן לבין תרבות ואהבת האדם או פלורליזם אין דבר וחצי דבר. גם אומנים ואנשי רוח צריכים לדעת שבוויכוח קשה ומוצדק צריך לבחור להישאר בני אדם ולנהוג בכבוד במי שחושב אחרת. אפילו כשעמדתו מוציאה מהדעת".

    חברת הכנסת שלי יחמוביץ' כתבה: "אשתמש בחופש הביטוי שלי כדי לאבחן שמי שקורא ל-985,408 בני אדם בהמות – הוא בהמה".

    יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, אמר: "לחברה הישראלית מותר להגדיר מה מותר ומה אסור. אסור לממן הצגה על חייו של טרוריסט שחטף ורצח חייל בצה"ל. אסור לממן סרט על חייו של יגאל עמיר, רוצח מתועב שירה בראש הממשלה. אסור לקרוא לאלו שחושבים אחרת ממך 'בהמות'".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זו התוצאה של אנשים ללא יראת שמיים , הוא לא ראשון ולא אחרון נקודה